Биљана Диковић

ХИМАЛАЈИ: Српска алпинисткиња преживела масакр, њеним пријатељима талибани пуцали у главу!

Алпинисткиња Кристина Нина Ађанин, која је била у експедицији освајања врха планине Нанга Парбат, налазила се на само 500 метара удаљености кад су муслимански екстремисти убили 11 њених колега

Телеграф.рс, 24сата.рс, Фото: Facebook/Nina Adjanin, за ФБР приредила Биљана Диковић

Nina-Adjanin6-copy
Српска алпинисткиња Кристина Нина Ађанин (31) пуком срећом је избегла недавни масакр талибана на Хималајима, када су муслимански екстремисти убили 11 њених колега.

Кристина је пре месец дана започела експедицију уи којој се освајао врх популарне “планине ужаса” Нанга Парбат. Међутим, талибани су у ноћи између суботе и недеље упали у планинарски камп и убили 11 алпиниста у знак одмазде за претходно убијеног њиховог вођу.

Нина прича да је дан пред покољ и она је била у бази са алпинистима. Тада су дошли неки људи, фино обучени и захтевали су да се сви заједно моле.

– Питали су ме зашто не верујем у Алаха и да ли бих могла да се молим с њима. Пакистанци су се молили, ми остали нисмо. Они су тада преспавали код нас, ујутру када сам устала, није их више било – прича Нина, и додаје да сумња да су управо ти људи били талибани који су касније на мучки начин побили њене пријатеље.

Нина се у време покоља налазила у другом кампу, на само 500 метара удаљености, а тек када се војска појавила, она је могла да дође у базу.

Planina-u-Pakistanu
Фото: Танјуг /АП

– Талибани су упали у базу око 22:30, а крвави пир су завршили тек око један сат за поноћи. Пуцали су у сву електронику јер знају да имамо сателитске мобилне телефоне. Моје пријатеље су натерали да клече и тако су им пуцали у главе – прича видно узбуђена Кристина.

Она каже да је на место покоља стигла тек када је војска дошла, сутрадан после подне.

– Када смо сишли у базу, војска је скупљала тела убијених пријатеља. Свуда су била тела, разбацане ствари, крв и хаос. Своје чарапе сам нашла на 300 метара од базе. Када сам ушла у базу, питала сам координатора Факира да ми да пасош, јер је био на тајном месту. Рекао је да није код њега. Знала сам да лаже. Прислонила сам му нож на грло. Почела је да капље крв. Викала сам: “Одмах ми дај мој пасош!” Он је климнуо главом помоћнику и донели су ми пасош и мобилни телефон – прича Нина.

Након тога, пакистанска војска преживеле алпинисте пребацила је хеликоптером до првог аеродрома, одакле су премештени у Исламабад.

нина на планини 3

Међутим, ни ту се драма није завршила. Кристина прича да она и остале њене колеге странци свакодневно мењају место боравка јер им талибани шаљу претње да ниједан странац неће остати жив. Нина је тренутно у хотелу, чека да јој стигну ствари са Хималаја како би чекирала карту за повратак у Србију, на сигурно.

Кристинина, која је рођена у Немачкој, а детињство провела што у Београду, што на Грмечу, започела је своју пустоловину пре 2000. године, када се први пут званично попела на планину. У шали прича да је одрасла са вуковима, али да се на крају, ипак, вратила у Београд.

Аљаска јој је доделила “орден части” јер једног Американца са 5.300 метара надморске висине, на врху Денали, спустила на 4.300, пошто се није добро осећао.

1 reply »

1. Кристина Нина Ађанин,је доказ да је у некима од нас остало изворне праве људскости. Желим јој сретан повратак у напаћену Србију. Ех да нас је више таквих.