ИСТОРИЈА

Проф. др Каплан БУРОВИЋ – Албанолошки проблеми и албански фалсификатори


Црне љаге Решата Неџипи

– Албанолошки проблеми и албански фалсификатори –

prof_dr-Kaplan-Burovic

Пише: Проф. др Каплан БУРОВИЋ, академик

У БИТОЉСКОМ ВЕСНИКУ, новембра 2005. године, Албанац Решат Неџипи (Reshat Nexhipi), објавио је пасквилу против мене (и не само против мене!) под насловом КАПЛАН БУРОВИЌ ОСТАВИ ЦРНА ДАМКА ВО БИТОЛА.

Kaplan-Resuli-Kush-jan-shqiptaret-serbisht

Издање књиге на српском језику

За неупућене у ствар, наглашавамо да је реч о мојој књизи студија ПОТЕКЛОТО НА АЛБАНЦИТЕ, која је објављена на македонском језику у ДООЛ „Херакли – Комерц“ из Битоља, јуна 2005, а у септембру јој је организована промоција на Универзитету, управо ту у Битољу, који је по броју становника и економско-културном значају други град Македоније, одмах после Скопља.

Основни проблем мојих студија је, како се то види и из наслова, порекло Албанаца. Базирајући се на ономе што су пре мене рекли светски познати научници (Majer, Jokl, Weigand, Tomachek, Parvan, Puškariu, Hirt, Krahe, Bonfante и др.), као и на ономе што су рекли сами највећи савремени албански научници (Çabej, Buda, Demiri, Uçi, Kljosi, Vehbiu и др.), посебно ослањајући се и на моја истраживања, дошао сам до закључка да Албанци нису ни аутохтони на Балкану, нити следбеници Илира, понајмање Пелазга. Зато сам изнео и документа, аргумента, образложења, научном терминологијом, прудентно и научном акрибијом, савременом научном етиком.

Ако се господин Решат Неџипи не слаже са мном, како му то рекох и у сали промоције, он је могао (и може!) да брани супротно становиште, наводно да су Албанци аутохтони и следбеници Илира, па и Пелазга. Нико га у томе није спречавао и не спречава га. Ја не знам зашто то није учинио до данас. Ако не онда кад су рекли страни научници да Албанци нису аутохтони, ни следбеници Илира (јер су могуће били у служби УДБ-е, или панславизма, како се колеге г. Неџипија обично изражавају!), зашто се није дигао против председника Академије наука Албаније, проф. Aleks Bude, кад је службено изјавио 1972. године, на Скупштини илирских студија у Тирани, да он зна да Албанци нису аутохтони?! Или кад је академик проф. др Eqrem Çabej, на истој Скупштини, изјавио не само да Албанци нису аутохтони, већ да нису ни следбеници Илира ?!

У HISTORI E SHQIPËRISË (=ИСТОРИЈА АЛБАНИЈЕ), која је објављена у Тирани 1959. године од стране Историјског института при Државном универзитету у Тирани, бездруго од албанских научника (Значи – не од мене!), каже се јасно и недвосмислено да је хипотеза Augusta Schleicher-a (Шлаихер), о пореклу Албанаца од Пелазга, оборена научним аргументима академика проф. др Gustava Majera.

Па и у вези са мном, зашто је чекао ову годину (2005) и објављивање ове моје књиге на македонском језику, кад сам ја ту књигу објавио још 1994. године на његовом, албанском језику?! А пошто интригира да моју књигу „никој не ја објавувал затоа што ја сметале за обичен политички памфлет и за книга со прикаски за деца“, питам га: Зашто се прави као да не зна да је управо ту књигу објавила Издавачка кућа БАЛКАН на српско-хрватском језику два пута: 1995 и 2004?! Ове године (2005), моје албанолошке тезе, узете управо из издања на српско-хрватском језику, преведене су на енглески језик и објављене од Универзитета New York под насловом THE STANCES OF KAPLAN BUROVICH ABOUT THE ALBANICAL PROBLEM, ESPECIALLY ON THE ORIGIN OF THE ALBANIAS. Исти овај Универзитет, пратећи моје албанолошке тезе, за ову „енигматичну личност“ – како ме назива не-енигматични г. Неџипи – каже да је „famous Albanian dissident and historian“!!! Имате то и на интернету. Погледајте! Тамо ћете наћи и америчког савременог историчара John Wilkes, који се солидарише са мојим албанолошким тезама, као и многе друге, па и оне који изражавају чуђење и жаљење због незахвалности Албанаца према мом доприносу њиховој историји, науци, култури и уметности.

У његовој пасквили, пошто прави тенденциозне и злонамерне антимакедонске инсинуације и екскурзије по разним проблемима који немају никакву везу са мојом књигом, он више пута пише: „Но да се вратиме пак на Буровић, односно на потеклото на Албанците…“ И поред тога ничим нам не доказује његово претендовање на аутохтоност и пелашко-илирско порекло Албанаца. Нити покушава то. Напротив, он позива друге да то докажу, па и Македонску академију наука и уметности. Позивање МАНУ-а од стране Р. Неџипија да реагује на моје „апсурдитете“ (како се изражава за моје албанолошке тезе!) доказује његову ноторну немоћ испред ових мојих „прикаски за деца“, иако каже да је историчар, и то „со две научни звања!“.

После објављивања моје књиге ПОТЕКЛОТО НА АЛБАНЦИТЕ и ове моје полемике са Р. Неџипи, Македонска академија наука и уметности се одазвала Р. Неџипи својим издањем МАКЕДОНСКА ЕНЦИКЛОПЕДИЈА, Скопље 2009, где се на бази мојих албанолошких теза третира албанска дијаспора у Македонији. Користим прилику да мојој македонској браћи захвалим.

Ако се неко некада у свету, па и у Македонији, изразио у прилог аутохтоније и илирског порекла Албанаца, напомињем му да су јако поштовани светски научници рекли (некада!) и за његове Албанце да су Срби. Па ипак (данас!) ни најобичнији српско-црногорски и македонски чобанин то не претендира, понајмање сâм г. Неџипи. Добро би било не само за г. Неџипи, већ и за његов народ, да иде у корак са временом обема ногама и да једном за свагда схвати да наука не тапка у месту, па ће тако сигурно допринети – како то претендира! – „да ги зближи другите народи со Албанците, а не да ги иритира“.

Што се тиче његове оптужбе против мене, да ја тобоже фалсификујем албанску историју, његов Енвер Хоџа је пред смрт признао писмено и јавно да су управо албански историчари кова Решат Неџипи ТИ који су фалсификовали ту историју, па сам се намерно зато и заузео да овим Албанцима укажем на њихове фалсификате, увек правећи стриктну разлику између индоктринираних и индоктринатора.

Неџипи је индоктринатор, јер сасвим добро зна да његови Албанци нису ни аутохтони, нити Илири. Он и преко његове пасквиле против мене свесно и намерно врши индоктринирање других велико-албанским шовинизмом и расизмом. Погледајте само његову листу светских личности, коју почиње са Хомером, Аристотелом и Клеопатром, па преко Јустинијана, Стефана Немање, Наполеона и других – завршава је са Мајком Терезом и Џорџ Тенетием, за које претендира да су „Илиро – Албанци“!!!

И после овога, правећи се као да не зна за чисто политичку позадину претендирања албанских фалсификатора на пелашко-илирску етногенезу, ускликује: „не е битно потеклото на еден народ, туку сегашноста. Ние, не сме ниту Пелазги, ниту Илири, туку Албанци, као што денешните Македонци не се Словени“.

Обратите пажњу на његово претендирање да ови данашњи Македонци, који говоре исти језик са свим осталим Словенима, за њега нису Словени!!! А да што су?! По њему они су антички Македонци, а ови – браћа Илира, што за њега значи браћа Албанаца. После овога треба да прочитате дело ENCIKLOPEDIA – REAGIME, издање листа KOHA, Скопље 2009, где Албанци, колеге овог Р. Неџипија, урличу на сва уста против оних данашњих Македонаца, који претендирају да су генеалошки следбеници античких Македонаца.

Истина је г. Неџипи да Ви нисте „ниту Пелазги, ниту Илири“, али није истина да и Македонци – данашњи! – нису Словени!

Ово није први случај да овај „историчар со две научни звања!“ настоји да  синтаксичким и стилским каламбурима испреплеће и подметне, прошуњи своју (албанску!) неистину са истином једног другог народа. Колико за пример, видите његов израз „Албанците и Власите се постари од Словена“ на овим просторима. Власи, које ви (албански фалсификатори историје!) дан-данас не признајете ни за националну мањину Албаније, камоли за посебан народ (!), истина је да су на Балкану старији од садашњих Словена (За оне академика др Јована Деретића не говорим!), али није истина да сте и ви – Албанци – старији. Кад су Словени, прадедови данашњих Македонаца, Срба и Црногораца, 548. године ушли у Durrhachium (данашњи град Албаније Durres!), ваши албански прадедови не само да нису били тамо, већ нису били нигде на Балкану. Овај податак нашао сам не само код светски познатих научника Италијана Парвана, Румуна Пушкариу и др., већ и код вашег највећег албанолога свих времена академика, проф. др Eqrema Çabeja, за кога до данас нисте рекли (као за мене!) да је писао „обичне политичке памфлете“ и књиге „со прикаски за деца“. Ви кажете да не познајете албанског историчара Vehbiu Ardiana, који вам је сред Тиране јасно и гласно рекао:

«…мит о илирском пореклу Албанаца сервирао се у свакаквим облицима, почев од књига за децу, са акцијама за употребу личних имена илирског порекла – од новорођенчади до параброда – и завршавајући са владајућом историјском идеологијом, која је често надахњивала хистерију аутохтоније…«широким народним масама» сервираће се илирска хипотеза, разголићена од сваког научног елемента и претворена у један обичан мит порекла, у један ритуал историјско-идиличан, у једну бању, где ће се причестити историјска имагинација Албанца дете…» (VEHBIU, Ardian: SHQIPTARËT, ILIRËT DHE THRAKËT, часопис PËRPJEKJA, Год. II, Бр. 6, Тирана април 1996, стр. 77. Подвукао – КБ)

Да можда не познајете ни Академика Çabeja?! Види се јасно да ви и ваше колеге „не познајете“ никога од оних који кажу било шта што је у супротности са ониме што се Вама свиђа.

Наглашавам и ово: г. Неџипи ускличе „не е битно потеклото на еден народ“! Али – данас, пошто виде да истина о неилирском пореклу Албанаца „излезе на виделина“. До јуче, претендирајући за супер Ве-е-елику Албанију, он се бусао у прса за њихово порекло од Илира, па и од Пелазга, што дан-данас чине његове колеге, којима он не помишља да каже „не е битно потеклото на еден народ“! Или је ово рекао његовим Албанцима?! Зашто ово дан-данас он не каже његовим Албанцима?!

Да Албанци нису ни аутохтони, нити следбеници Илира, није никакво моје алудирање, већ гола истина, за што сам им управо у мојој књизи, о којој дискутујемо, изложио и документа. Неџипи узалуд покушава да прикрије сунце решетком и да нам пепели очи, као што мисли да нам пепели очи и са оним његовим претендирањем „да ги зближи другите народи со Албанците, а не да ги иритира“.

Господине Неџипи, друге ће народе зближити са Албанцима припадници тих других народа, говорећи им истину о Албанцима. То су они и урадили кроз векове, па раде и дан-данас. А шта сте Ви до данас урадили да Албанце зближите са другим народима и да ове друге народе не иритирате. Или можда не знате да је то Ваша дужност?! Како видимо из Ваше пасквиле, Ви сте за зближење других народа са вашим Албанцима и да Вас други народи не иритирају, али не и за зближење Албанаца са другим народима, и не да Албанци не иритирају друге народе! Или ово није истина?! Па ви сте дигли и оружје на друге народе, у заједници са окупаторима Балкана и без њих, кад год сте мислили да ћете своје непријатељске циљеве према другим народима успети да остварите!!! Или и ово није истина?! Или – пошто је истина и, као свака истина, Вас иритира – ми треба да то прећутимо и да чекамо да Ви опет, пошто будете прикупили снаге и нашли савезнике, поново дигнете оружје на нас?!

Господине Неџипи, ту вашу мудрост више неће ни пси полокати!

Ако је неко у часопису МАКЕДОНСКО ДЕЛО рекао да претендирања „експерта на ЦИА… оди во прилог на историчарот Решат Неџипи од Битола“, то никако не значи да се Редакција на МАКЕДОНСКО ДЕЛО сложила са тим, поготово нам то не доказује да су Александар Македонски и његови стари, антички Македонци, били Илири. Он може да настави сакупљање оваквих података по разним књигама, али нам њима неће доказати ни да је историчар, а камоли и да је његов народ über alles, како то претендирају његове колеге, па и он. Или да можда и ово не знате?! Нека прочита моју „приказну за деца“, која је објављена у Женеви 2002. године на српско-хрватском језику као засебна књига, а под насловом ОД ИЛИРОМАНИЈЕ ДО ТЕРОРИЗМА. Ове је године (2005) требало да ова књига изађе и на македонском језику, али је албанска мафија потплатила издавача да се мане тог предузећа, да би г. Неџипи данас могао да каже да моје књиге „никој не ги објавува“.

Мене је јако изненадило трабуњање једног Албанца на промоцији моје књиге у Битољу, који неколико пута спомену реч ЦИА. Питао сам се шта има ЦИА са мојом књигом? До тада сам знао да је то злогласна америчка тајна полиција, која се бави интригама и шпијунажом. Тек сада, из пасквиле Р. Неџипија, сазнајем да је тај Албанац био звучник не полиције ЦИА, већ Ресхата Неџипи, који је на промоцији моје књиге дошао не како се долази обично на промоције, понајмање да дискутује о изложеним проблемима, већ да саботира промоцију и да је од једне трибине науке претвори у трибину његове антинаучне велико-албанске политичке пропаганде, што нам недвосмислено доказа његовом објављеном пасквилом.

Иако историчар „со две научни звања“, г. Неџипи не преза да интригира и клевеће, па и да вређа. Колико за пример наводим његове речи: „свесни дека тезата за келтското потекло на Албанците нема да „пали“ кај присутните (на промоција), мегу кои имаше и познати историчари, (Буровић со др Орде Ивановски) почнаа да држат политички говори против Албанците“.

Моја књига је ту: свако може видети да ја ни најмање не претендирам за Албанце да су пореклом Келти. Напротив, нагласио сам сасвим јасно да Албанци, иако су асимилирали келтско племе Албанои, нису Келти, као што ни данашњи Бугари, иако су асимилирали Бугаре кана Аспаруха, нису монголски Бугари, већ Словени. Нигде на свету део не детерминише целину, већ напротив – целина детерминише део!

Нити какав политички говор, понајмање против Албанаца, ја нисам држао ни на промоцији, ни ма где друго. Напротив, и кад су други држали политичке говоре против Албанаца (док сте ви, г. Неџипи, ћутали и јели хлеб намазан срамом!), ЈА сам тај који је устао у одбрану Албанаца. Уместо да ми изразите захвалност, Ви ме клевећете и оптужујете. Ви сте изашли и као лажни сведоци оптужби по судским салама, где су ми инсценирани судски процеси и где сам кажњаван потпуно невин. Ви и данас урличете преко свих медија против мене фалсификатима и клеветама, измишљотинама, које имају чисто политички карактер и политичке циљеве. Па и ваша пасквила је у тој колотечини! Ваш је безобразлук стигао дотле да сте преко највећег дневног листа Тиране ALBANIA изјавили да, међу толико невино ухапшених људи од Енвера Хоџе, тобоже ја сам једини који сам заслужио не само хапшење, већ и мучења и масакрирања!!! На сву срећу, нису сви Албанци као Ви. Има и поштених Албанаца, који су ми изразили и настављају да ми изражавају своју захвалност, не само усмено, већ и преко медија, преко штампе, радио-телевизије и интернета, па и читавим књигама. Назвали су ме и херојем, Манделом Албаније, још док сам био у затворској ћелији. А доказао сам да сам то свестрано заслужио мојом коректношћу према Албанцима и пошто сам изашао из затвора. Доказаћу то и у будуће, без обзира што шовинистички и расистички, фашистички настројени Албанци лају против мене и сатанизирају ме свакако.

У наставку његове пасквиле Неџипи отворено вређа, пишући за некакав хонорар „кој ми го извалка образот“. Ако не знате, неизвалкани Неџипи, ја до данас ни за ту, нити за остале моје књиге (актуелно 135 на броју!) објављене по изласку из албанског затвора, још нисам примио ни пребијену пару у име хонорара. Извалкан образ имате Ви и Ваше колеге, који – иако сте ми службено признали пуну невиност за казну од 43 година монструозног затвора, дан-данас ми нисте платили оштету. Или не знате ово?!

Ви пишете да сам personna non grata у Битољу. Био сам, јесам и бићу personna non grata не само у Битољу, већ на све стране света – за шовинисте и расисте, фашисте и терористе свих народа, не само за вас, Албанце. За поштене, принципијелне људе, за оне који воле истину и правду, слободу и демократију, не само да нисам personna non grata, већ сам и добродошао.

Управо пре неки дан, позвао ме телефоном добро познати Македонац из Прилепа Љубен Димкароски, директор Опере у Љубљани, и читав сат ми изражавао своју најдубљу захвалност, благосиљајући ме управо за ту књигу, која је Вас учинила да побесните. Позва ме и да га посетим, њега и све Македонце тамо – у Словенији, па ми обећа да ће у моју част организовати и један посебан концерт. Као он – и многи други. И у Битољ сам стигао позван, а не non grata. Позван сам и у Албанију, сред Тиране, за промоцију мојих књига. Од Албанаца! Јер, како већ рекох, нису сви Албанци као Ви, неизвалкани Неџипи, који по професији изгледа да нисте историчар, већ АЛБАНАЦ. Или није овако, господине Mehmet Latifi?! (Колико да се зна: Мехмет је албански интелектуалац, који каже да једна група Албанаца су Албанци и по професији, а не само по националности!)

Његову пасквилу против мене Неџипи почиње једном сињификативном и злонамерном констатацијом:  „тој (Буровић) е на црна листа и во сопствена земја – Црна Гора“. Црногорске власти, које претендирају да су успоставиле тамо слободу и демократију, пошто су дозволиле и формирање свакаквих партија, сигурно су изгореле и све црне листе. Следствено, требале би да траже рачуна овом Неџипи за клевету.

Али рецимо да тамо још увек постоје црне листе, па да сам и ја – управо тако, како то он каже – на њиховој политичкој црној листи. Постављам Вам питање: Са киме сте Ви, Неџипи, са онима који су саставили и држе нас по њиховим црним листама, или са нама?

Треба да знате да су ме црногорске власти увеле у њихове црне листе не само као дисидента (године 1952. објавио сам у Дубровнику дисидентну поему БОЈАНА!), већ и зато што сам 1956. године бранио осмогодишњу школу на албанском језику у Улцињу, када сте ви, Албанац Неџипи, тражили да се та школа затвори и да албанска деца уче на српском језику! Или ово није истина?! Погледајте Оптужницу! Имате је у Државној архиви Републике Македоније, а објавио сам вам је и ја у мом делу ТИТОИСТИЧКИ СУДСКИ ПРОЦЕС!

Иако из ваше пасквиле сасвим јасно излази да сте са њима, са онима који састављају црне листе и држе по њима, прогањају и малтретрирају слободољубиве људе, ја Вас још једном питам: Са ким сте и против кога сте, Неџипи? Ако не знате, ето – рећи ћу Вам ја, као што сам ово рекао из затворске ћелије и вашем Енверу Хоџи: Ви сте пре и изнад свега против свог, албанског народа. Не служи се свом народу индоктринирајући га екстремним национализмом, шовинизмом и расизмом, понајмање фалсификованом историјом и хушкајући га против других народа!

У вези са овим је и једно друго претендирање овог Албанца, који интригира: „Самата промоција пак, личеше на комунистички состанок, затоа што само мене, како Албанец, не ми се дозволи да дискутирам“ (Подцртавање је г. Неџипи!). Пре свега хоћу да нагласим да није дозвољено никоме да дискутира, а не само њему, јер смо се ту скупили да промовишемо ту књигу, а не да је дискутирамо. Тако је писало и у позивнице. Но, овај албански свезналац изгледа да не прави разлику између промоције и дискусије. А да моја браћа Македонци не спречавају никога да дискутира, види се јасно из његове пасквиле, коју, иако злонамерна и са чисто политичким циљевина (значи – ни најмање научним!) објавили су му је у свом листу, иако ови Албанци нама не дозвољавају у њиховој штампи ни да одговоримо на њихове фалсификате и клевете против нас, а камоли и да изложимо тамо научну мисао, која се њима не свиђа!

Или су ми дозволили да одговорим његовом колеги Qenan Hasani, који је у листу ФАКТИ (од 16. септембра 2005) објавио једну овакву, па и гору пасквилу против мене и моје поменуте књиге?! Или ми дозвољавају да у њиховој штампи објавим било што, па ни научна открића из њихове граматике, од кад су сазнали да се ја не слажем са њиховом фалсификованом историјом?! Уместо што оптужује нас, неалбанце, да му не дозвољавамо да дискутира, господин Неџипи, ако је стварно за  зближавање његових Албанаца са нашим народима, требало је да стигматизира његове колеге из листа ФАКТИ, који ми нису објавили одговор памфлетисти Хасанију?! Или не зна да ми нису дозволили да му одговорим?! Или не зна да је штампа на албанском језику затворила своје странице за моја дела и онда када су она у прилог албанског народа, албанске културе и албанске науке?! Или ово није иритирајуће?! Да можда само ови Албанци имају чуло иритирања, док ми, и кад нас деру на живо, изгледа да то не треба да осећамо?! Господо Албанци, људи смо и ми, ништа мање од вас!

Како видите, г. Неџипи је против комунизма и комунистичких манифестација! На страну то да на тој промоцији није било никаквих комунистичких манифестација, али – ако је стварно против „комунистичких“ манифестација – зашто није протествовао против мог хапшења у Албанији? Зашто не протесује против мог „комунистичког“ третирања у Албанији и ван Албаније, широм албанске дијаспоре и ту – у Македонији? Зашто се слаже са „комунистичким“ црним листама Црне Горе?! Или не зна да су ме његови „комунисти“ ухапсили у Албанији?! Или не зна да су ми овај третман уредили његови „комунисти“ и ван граница Албаније?! Или не зна да су ме у црне листе унели његови „комунисти“ Црне Горе?!

Па и ово његово проглашавање моје личности за personna non grata, зато што не мислим као он, шта нам сведочи??? Зар немамо посла са једним чистим, сасвим дестилованим стаљинизмом, енверизмом, бандитизмом, који су нам се сервирали до јуче под маском народне власти, социјализма и комунизма?!

Један је ваш Албанац, г. Неџипи, на вашем, албанском језику, преко штампе и интернета већ рекао: „Ко има за циљ да увреди вас, господине Каплане, повредио зенице својих очију!“

Ја кажем њему и Вама, г. Неџипи: Пасквилама о мени Албанци нису успели да прилепе на мом чистом челу никакав жиг, никакву љагу, понајмање црну. Напротив, те су жигове и љаге – нехотице – прилепили себи на челу и на оба образа (јер су им се вратили као бумеранг! Видите о овоме потанко чланак госпође Светлане Капетановић: „Три велике љаге на челу албанског народа“!). Напротив, мени сте учинили посебну част, јер – како се зна – од наших непријатеља ми не можемо очекивати и не очекујемо ништа друго до да лају против нас на сва уста, свим средствима и на свим могућим и немогућим жаргонима, употребљавајући хипокритски и антикомунистичку патолошку хистерију наших дана.

Женева,
дана 24.11.2005.*)

_________________

1) VEHBIU, Ardian: SHQIPTARËT, ILIRËT DHE THRAKËT, часопис PËRPJEKJA, Год. II, Бр. 6, Тирана април 1996, стр. 77. (Подвукао – КБ).

2) Видите о овоме потанко чланак госпође Светлане Капетановић: „Три велике љаге на челу албанског народа“– српске електронске новине ИСТИНА Год. II, Бр. 58, Беч, 03. април. 2006. Госпођа Капетановић је објавила и један други чланак против овог албанског „хисторичара“, а под насловом „Академик Буровић personna non grata у Македонији за албанске екстремне националисте“, новине ИСТИНА Год. I, Бр. 43, Беч, 18. децембар 2005. Ова два чланка су прештампана и у њеној књизи САТАНИЗИРАЊЕ АКАДЕМИКА БУРОВИЋА, Улцињ 2007.

*) Ова дискусија је по први пут објављена на македонски језик у листу БИТОЉСКИ ВЕСНИК, 11-18. јануар 2006; затим је прештампана на македонски језик у мом делу АЛБАНЦИТЕ ГИ ИРИТИРА ВИСТИНАТА, Битољ 2006, стр. 6-20. На албански језик по први пут је објављена у мојој књизи DËSHMOJ (= СВЕДОЧИМ), Женева 2007, стр. 86. На српски се овде објављује по први пут, а са малим додацима.

4 replies »

  1. Boro JUGOVIC
    Peco, Albanci su ljudi kao i mi. Njihovi ekstremni nacionalisti htjeli bi da prosire granice njihove Albanije ne samo do vrha Lovcena i do samog Beograda, vec i dokle budu mogli, pa i do Severnog pola.
    A nasi ekstremni nacionlisti zar se razlikuju od njihovih?! Zar nam ne „otkrise“ da je i Isus Hristos bio Srbin?!
    Treba znati da se problemi vise ne resavaju sabljom i silom. Njegos je od vremena rekao: „Pokoljenja djela sude, sto je cijeje – daju svima!“
    Albanci su poceli da citaju Njegosa. Nije dalek taj dan kad ce i oni doci do te svijesti.

    Свиђа ми се

  2. Ne razume, zašto danas ima ikave važnosti minula istorija, oružjem su nam ga preoteli i oružjem će mo ga vratiti da od albanije ne ostane i slovo „a“. Stara morska Srpska luka Drač mora biti ponovo Srpska. Tačka. Sve u svoje vreme. pozz.

    Свиђа ми се