ВЕРА

Протосинђел Наум Мирковић – душекорисно предавање „Хришћански пост и његов значај“


Милорад Цвејић, 19.3.2015

18. марта 2015. године у просторијама Еколошког покрета Новог Сада, у организацији МО СНО СРБИ НА ОКУП! за северну Србију и у сарадњи са Еколошким покретом Новог Сада, одржано је у Новом Саду духовно вече на тему „Пост – смисао и значај“.

Гост вечери је био протосинђел Наум Мирковић, настојатељ Манастира Св. Јустина Ћелијског у Барајеву.

Предавање је започето молитвом. Затим се присутним мирјанима, отварајући ово духовно вече, обратио директор Еколошког покрета, Никола Алексић, који је, затим, дао реч председнику Месног одбора СНО СРБИ НА ОКУП! за северну Србију, Милораду Цвејићу.

Затим је протосинђел Наум Мирковић одржао душекорисно предавање на тему „Пост – смисао и значај“.

Након предавања сви присутни мирјани су имали прилику да оцу Науму поставе питања у вези са темом духовне вечери, на која су и добили одговоре.

Духовно вече завршено је молитвом.

Како радили, тако нам Бог дао!

***

ПОСТ – ЗНАЧАЈ И УЛОГА

О посту

Морамо да знамо да су све наше невоље душевне, у ствари због нарушавања поста. Почетак свакога зла у човеку је нарушавање поста, због одбацивања поста свака страст, свака мука, свака невоља, свака болест, то је почетак наших невоља, почетак исправљања, чишћења душе због тога поста.

Кад се пост практикује у дому, долази мир. Кад би сви људи постили, заиста, грех би био уништен. Кад би се Срби Богу вратили, почели да посте и да се Богу моле, кад би најпре постом и молитвом свако од нас очистио душу своју, наступио би и мир и благостање у држави, јер пост и молитва су извор свакога благостања и свакога добра.

Све ово што се дешава са нама, у нашој Држави, Србима, управо је због тога што смо одбацили пост и молитву. Ако хоћемо да нам добро буде морамо да се покајемо, а израз покајања јесте управо пост и молитва. Кроз пост и молитву добро у души сваког човека, добро у породици, добро у држави.

Ето, такав је значај поста за људску душу, за породицу, за државу.

Кад бисмо се и ми Срби вратили Богу постом и молитвом, Господ би све наше непријатеље поразио Речју Својом. Моћан је Господ. Моћна је Реч Његова, и ми бисмо доживели своје васкрсење.

Никакви политички програми, никаква Европска унија или било која људска организација нам не може помоћи ако се ми Богу не вратимо, ако се не покајемо, ако поново не почнемо да постимо и да се Богу молимо као и наши славни свети преци.

– Ако човек пости а Богу се не моли, он личи на човека који оре земљу али не сеје семе. Никад он неће пожњети плод врлине. Није посејао семе. Ништа му пост не користи.

– Човек који хоће да се Богу моли а неће да пости, он личи на човека који сеје семе уз трње. Ни он никад неће пожњети плодове врлине.

– КАДА ПОСТИМО – ТЕЛО ОБУЗДАТИ, СТВОРИТИ ПОГОДАН АМБИЈЕНТ УМУ ДА СЕ МОЛИ, АЛИ И ДУШИ ДАТИ СВОЈУ ХРАНУ – МОЛИТВУ (ДУХОВНИ ПОСТ).

ТО ЈЕ ОНО ГЛАВНО. ТО ЈЕ ОНО ШТО ТРЕБА: ДУШУ НАХРАНИТИ МОЛИТВОМ ПА ЋЕ СЕ ОНА УЗНЕТИ КА БОГУ.

На кога личи човек који пости само телесним постом, а не уздржава се од греха? Он личи на човека који је саградио прелепу кућу, али живи у њој са змијама и са шкорпијама. Ето, на таквог човека личи човек који пости телом али не пости чулима, не уздржава се од греха.

О стомакоугађању

Код борбе са стомаком свети оци разликују две врсте борбе, две врсте стомакоугађања, па кажу да постоји грлодемонија и стомакодемонија.

– Шта је грлодемонија?

Када човек не обраћа пажњу на количину него на укус хране, кад се наслађује укусом хране. Просто, човек који пати од те страсти дуго задржава храну у устима и њоме се наслађује. Њему није потребно много хране а, ипак, ужива у храни. То је грлодемонија.

– А стомакодемонија је када човек не мисли о квалитету хране него да само што више поједе. Просто, ненасито једе. То је друга врста стомакоугађања.

И једна и друга врста страсти одвајају од Бога и треба их избегавати. Ако једемо, једемо умерено, ради потребе, ради добијања енергије за рад (физчки и духовни), а не ради уживања у храни. Јести ради уживања у храни, а не ради потребе, јесте ГРЕХ. Тога се треба чувати.“

О јереси

Јерес, браћо и сестре, јесте смрт душе.Треба да знамо да је јерес убица душе, да јерес одваја од Бога. Човек који је заражен јеретичким учењем, он не може бити у вези са Богом. Јерес је смрт душе. Због тога, треба се чувати од јереси и чувати се те душегубне болести.

У наше време влада јерес екуменизма. То је скуп свих могућих јереси. То треба имати у виду и чувати се екумениста, бежати од њих као што се бежи од змије, јер је јерес смрт душе.

Ништа нам неће вредети наши постови и наше молитве ако је у души јерес. Због тога се треба чувати јереси и бежати од јеретика. Због тога и ова наша борба против екуменизма, јер знамо њену душегубност.

2 replies »

Хвала за коментар. Ваш коментар ће бити видљив након "модерације". Коментари који садрже претеће, увредљиве и вулгарне изразе неће бити објављени...

Попуните детаље испод или притисните на иконицу да бисте се пријавили:

WordPress.com лого

Коментаришет користећи свој WordPress.com налог. Одјавите се / Промени )

Слика на Твитеру

Коментаришет користећи свој Twitter налог. Одјавите се / Промени )

Фејсбукова фотографија

Коментаришет користећи свој Facebook налог. Одјавите се / Промени )

Google+ photo

Коментаришет користећи свој Google+ налог. Одјавите се / Промени )

Повезивање са %s