АНАЛИЗЕ И МИШЉЕЊА

Грешни Милоје: Издаја на Светој Гори (или) Фарисејство Кинота


Приредио Грешни Милоје

Сајт Борба за веру је јуче (18.7.2017. прим. ред) објавио Отворено писмо светогорских монаха које је упућено Киноту пре равно годину дана: Светорски монаси позивају на одбацивање тзв. „Критског сабора“ и престанак помињања Вартоломејa.

Отворено писмо Атонских монаха Светој заједници Свете Горе Атоса позива на хитно сазивање седнице управног органа Свете Горе (Кинота), на којој би лажни сабор на Криту био осуђен и донета одлука о прекидању помињања Константинопољског Патријарха у светогорским манастирима.

Преко 60 јеромонаха и монаха, на челу са учеником Светог Пајсија, Старцем Гаврилом из келије Светог Христодула (Свети манастир Кутлумуш), написало је отворено писмо Светој заједници Свете Горе, у коме позива игумане светогорских манастира да одбаце Критски сабор и објаве своју намеру да престану да помињу Цариградског Патријарха, због његовог председавања лжесабором, на коме је свејереси екуменизма дато зелено светло и која је подстакнута речју и делом.

Светогорски Оци су изложили кратку листу од 12 тачака неслагања Критског саветовања са православном традицијом и вером, обећавши да ће ускоро објавити опширну анализу сабора и његових спорних текстова. Указујући на контроверзни члан 6 текста „Однос Православне Цркве према осталом хришћанском свету“, Светогорци сматрају да је то прихватање папско-латинске парасинагоге као „цркве“. Штавише, како истичу, позитивна оцена одлука тзв. Дијалога с Латинима (посебно одлукȃ из Минхена из 1982. године, Барија 1987., Новог Валаама 1988., а нарочито из Баламанда 1993.), дата у тексту, означава прихватање, од стране епископа који су потписали документ на Криту, „црквеног карактера, апостолске вере, аутентичности светих тајни и апостолског прејемства“ папске јереси. „Само из овога“, пишу Оци, „је очигледно да се овај Сабор веома удаљио од православног исповедања вере“.

Имајући у виду улогу Патријарха Константинопоља у промоцији свејереси екуменизма, а нарочито Критског лажног сабора, као и потребу светогорске заједнице да престане да га помиње (на литургији, прим. прев), све до коначне осуде свејереси екуменизма, Светогорски Оци истичу:

„Патријарх Константинопоља стоји као главни инспиратор и промотер саборског текста, и, као такав, за нас Светогорске Оце, али и за све православце, свештенике и лаике, он је показао, речју и делом, да је јересијарх, као што су то били Арије, Несторије, Векко итд, што су угледни клирици и теолози јасно доказали. То је тако, не само због његовог рада на ширењу свејереси екуменизма, него и због његовог промовисања све-религије (верског синкретизма) показаног речју и делом, и кроз заједничке молитве са нехришћанским верским вођама. Он проповеда чудне догме, неправославне и анти-светоотачке, те на тај начин, из тог разлога, по речима нашег Господа: „А за туђином неће поћи, него ће побећи од њега, јер не познају глас туђинаца“ (Јн. 10, 5)“

У закључку, Атонски Оци пишу:

„Свети Оци, Православна Црква и првославни хришћани су проглашени непожељнима и издвојени ради прогањања. Већ су, од стране јеретичког лжесабора на Криту, сви православни хришћани који му се противе и одбацују га, било да су епископи, свештеници, монаси или лаици, проглашени за „јеретике“, „зилоте“ и „ултра-православце“. Зар ћемо дозволити да се ово лажно карактерисање (клеветање) увуче у савест народа? Најпонизније, у страху Божјем и љубави према нашој Православној Цркви, преклињемо вас и молимо да останемо јединствени, како би истински Свети и Велики Православни Сабор био сазван, са циљем да одбаци овај лажни Критски сабор.

Преподобни и поштовани Оци Свете заједнице, Свети игумани, 100 година екстремне икономије и толерисања екуменистичких, латинствујућих и унијатских Патријарахȃ и епископȃ, довело је до страшног кварења вере и кљукања јеретичким девијацијама. Штетно и погрешно размишљање православних клирикȃ и лаикȃ, изазвано оваквом, лажно названом „икономијом“, је невероватних размера. Још једном вас преклињемо, борите се да сачувате Свето Предање наше Православне Цркве и Вере“.

Комплетно писмо на изворном, јелинском језику, можете прочитати овде.
С енглеског посрбила Зорана Миљевић
Извор: ORTHODOX ETHOS

*

ТРЕСЛА СЕ ГОРА РОДИО СЕ МИШ

Кинот, без страха од Бога и без стида од људи, одговара:

Вођени осећајем одговорности и поштовања према Светој Цркви, а свесни тињајућег незадовољства и противљења одлукама Великог Сабора на Криту, а што је довело до тога да се предлаже ограђивање од епископа и прекид молитвеног општена са њима, Свети Кинот сматра да нема места немиру јер је Васкрсли Господ уз нас.

Негодујући на предложени престанак помињања епископа, Свети Кинот наглашава да је Свети Сабор одржан након вишегодишње припреме, и да су пре самог Сабора документа била доступна широј јавности, те је верујући народ могао изразити своје мишљење, као и да је Света Гора у више наврата врло јасно изразила свој став о дијалогу са инославнима. Напомињу и да је током самог Сабора сваки епископ имао на располагању могућност да искаже своје мишљење, што су многи од њих и учинили на исправан начин без прекида њиховог односа са Црквом и да сходно горе наведеном туга и очај нису оправдани, јер воде у раскол.

*

НЕ БОЈ СЕ МАЛО СТАДО

Као одговор на млако Саопштења Светог Кинота Свете Горе, уследило је још једно писмо светогорских монаха:

Света Гора, 24. јун / 7. јул 2017.

Ми смо исцрпели све људске могућности да вам кроз писма, проповеди и обраћања укажемо на погибељни пут јереси, који ви и игумани манастира на Светој Гори следите, изманипулисани од стране патријарха Вартоломеја. Ми смо у потпуности разобличили и непобитно доказали улогу Фанара и његових становникa, као протагониста екуменске свејереси антихриста. Нас угрожавају, малтретирају и прогоне због тога што се одупиремо колери и душепогубној свејереси, која се прећуткивањем и скривањем истине, лукаво подмеће православном стаду.

Иступили сте овим јеретичким текстом, како бисте умирили верујући народ и своју савест, где кажете да је Критски сабор у потпуности православан, и да следећи његове одлуке, наводно јесте, остајете у Цркви. На жалост, оваквим начином, слепци и сиромаси, увлачите Православље у таму, тајним састанцима са незнабожцима, онима који православље одувек мрзе.

Ви разбијате Цркву, саблажњавате верујући народ. Својом слепом послушношћу коју на силу намећете направили сте од Свете Горе мртву шкољку у којој нема бисера. Ви више нисте представници живе традиције Православне Свете Горе, што бисте требали бити, јер се не држите светогорског предања какво је било у ранија времена. Ми смо се оградили од вас, не следимо вас, и жалимо због тог вашег клизања у понор јереси, који сте сами одабрали. Бранећи разбојнички Критски сабор, ви свесно и активно другујете са фанарским вероодступницима и следите их на јеретичком путу који асфалтирају са само једним циљем, а то је да униште Цркву.

Жалосно је, што сте достигли тачку у којој сте постали борци против светитеља, јер својим деловањем чините све супротно од онога како су они проповедали и чинили, нарочито светогорски старци, јер се слажете са архијеретиком Вартоломејом Архондонисом, који по свему следује пут отпадништва латиномудрујућег патријарха Јована Века. Самим тим што не подржавате свете исповеднике, стали сте раме уз раме Несторију, Веку и Калеки, начиниле сте кораке ка издаји вере. Међутим, по речима светитеља, пастир који прети изгнанством и прогоном „не сматра се чак ни хришћанином“ него „другом ђавола и демони су његови пријатељи“. Да ли бисте радије плодове Египта и златно теле (Пс. 105, 19) екуменизма. Ваш отклон од вере је уочљив, намећете силом та ђавоља учења, служите се „дволичним језиком“ (1. Тим 3:8), како чини и ваш вођа, јеретик Вартоломеј својом лажном филозофијом, ширећи неистину широм света.

Ви сте постали „следбеници Јуде“, како и свети Никодим Светогорац назива оне који „у страху од људи одбацују догмате, апостолске и саборске каноне и традицију Цркве.“

Озваничили сте тако и чињеницу да сте у друштву Варсума (вође сиријских монаха на Разбојничком сабору 449. године) и Тимотеја Елура. Постали сте следбеницима монаха Мојсија који је живео пре седам векова у Великој Лаври светог Атанасија и потписао документ Ферара-Флорентинске уније, признајући дворогог џина (чудовиште) за епископа свих хришћана.

„Ништа не користи праведни живот ако су искривљени догмати“ (св. Јован Златоусти). Ђавоље учење мрско је Богу и служи као мамац за пад у прелест верујућих, за шта ћете дати одговор на Страшном Суду. Ми говоримо о верујућем народу који је трпељиво чекао да чује званични став монаха са Свете Горе о махинацијама извршеним на Криту, а сада протестује и гласно негодује путем интернета да сте их издали. Подражавајући богобојазног капетана из Јеванђеља, у најмању руку требало бисте да поведете рачуна о њима, а не да их саблажњавате.

Ипак сте се одлучили да следите безумног богаташа из Светог Јеванђеља, говорећи: „И казаћу души својој: „Душо; имаш многа добра сабрана за многе године; почивај, једи, пиј, весели се, а Бог му рече: Безумниче, ове ноћи тражиће душу твоју од тебе; а оно што си припремио чије ће бити? Тако бива ономе који себи тече благо, а не богати се Богом.“(Лука. 12, 19-21). Уосталом, вас интересује само једно – да одржите добре односе са моћницима, са масонима, антихристом Архондонисом и његовом сортом.

Уз Божју помоћ, ми светогорски оци, спремамо подробнији одговор, како бисмо теолошки поткрепили и указали на ваше заблуде у вези свејереси екуменизма, ради тога, јер није требало да се ангажујете како бисте написали овако бљутаво, безукусно и млако саопштење. Да будемо прецизнији – као да је Василије Гонтикакис писао уместо вас.

Замислите се озбиљно над речима нашег Господа, у овом критичном тренутку: „Знам дјела твоја, да ниси ни студен ни врућ. О, да си студен или врућ! Тако, пошто си млак, и ниси ни студен ни врућ, избљуваћу те из уста својих. Јер говориш: Богат сам, и обогатио сам се, и ништа ми не треба; а не знаш да си несрећан, и јадан, и сиромашан, и слијеп, и наг. Савјетујем ти да купиш од мене злата огњем жеженога, да се обогатиш; и бијеле хаљине, да се обучеш, те да се не покаже срамота голотиње твоје; и масти да помажеш очи своје, да видиш. „(Откривење 3, 15-18).

Потписници:

Старац Сава Лавриот

Старац Харитон, јеромонах, келија Вазнесења (манастира Ватопед) у Кареји

монах Георгије, каливија св. Варлама на Вигли

монах Пајсије, келија св. Харалампија (манастира Ватопед) у Кареји

монах Пајсије, келија св Светих Архангела Савеон

монах Агатон, келија св Светих Архангела Савеон

монах Иларион, манастир Кутлумуш

монах Пајсије, скит манастира Кутлумуш

старац Алипије, каливија Светог Николаја у Капсали (манастира Пантократор)

монах Епифаније, Капсала (манастира Пантократор)

монах Авакум, каливија Светог Николаја у Капсали (манастира Пантократор)

јеромонах Дамаскин, монах, скит св. Јована Претече (Продром)

старац Јефрем монах, скит св. Јована Претече (Продром)

монах Никодим, скит св. Јована Претече (Продром) 

*

„Кротки лафови истине Православља“, како је светогорске монахе називао свети Јустин Ћелијски, одувек су били трн у оку инославних. Мноштво светогорских мученика је страдало јер су одбили да се сагласе са латиномудрујућима, живећи по предању старом неколико векова а чија је суштина одбрана правоверја.

Свету Гору Атонску, за коју у житију св. Николаја Жичког стоји да га је претворила из философа у богослова, одвајкада желе уништити – ако не избрисати са лица земље, онда је бар духовно разорити намећући јој отров јереси.

Један од тих покушаја збио се и за време цара Михаила VIII Палеолога када је овај склопио са римским папом злогласну Лионску унију 1274. године. Светогорци тада послаше цару посланицу против те уније и савет да је одбаци и да се врати Православљу. Поређења ради, преносимо део Посланицe Свете Горе против Лионске уније 1274. год:

„Али шта има заједничког између општења и помињања имена? Веома много, као што ћемо то и показати. И каква је то тековина, ако је на несрећу достигнута! Отуда ће они имати повод за непоправљивост, јер код њих, очигледно, нема препирки и такмичења ради благочешћа… Мада они, ни у шта не убрајају, уз остале велике наше оце, Василија и Јована Златоустог, ни те чија су слава речитости и снага духа обишли сву земљу“.

И када речи богобојажљивих светогорских монаха од пре неколико векова упоредимо са Саопштењем Светог Кинота о коме смо говорили, има ли места страху и питању: Одупире ли се Света Гора екуменизму?

Извор: odigitria.by, agionoros.ru

*

УМЕСТО ЗАКЉУЧКА

Шта то ради Свети Кинот Свете Горе?

Исто оно што су радили вероломци на критском разбојишту! Исто оно што су радили уплашени и кукавни епископи на Фераро-фирентинском сабору.

И шта се десило?

Ко више памти и зна за кукавне епископе са Фераро-фирентинског сабора?
Нико! Али зато цео свет зна за Марка Ефеског!

Тако ће из сећања људи нестати имена чланова Кинота. Али ће остати у памћењу имена храбрих светогорских монаха и она ће, верујем, бити уписана у Књигу вечнога живота.

Зар чланови Кинота не знају да је папа са Немачком и САД потписао Тајни споразум у 11 тачака од којих једна предвиђа тотално уништење православља?

Зар чланови Светог Кинота допустише себи пад да се ставе у службу антихриста?

Нека би Бог Милостиви помогао члановима Кинота да се сете душе своје.
Нека им у томе припомогну и ове свете речи Светог Владике Николаја србског:

„Борба за веру борба је за душу; борба за душу борба за прави живот; борба за прави живот борба је за једну вредност већу и вишу од свега света и свега у свету. Јер Христова су уста изрекла ону велику реч: Шта користи човјеку да цео свет задобије а душу своју изгуби? Заиста велика и света реч, изречена од најсветијих уста.

Шта ће користити цео свет рецимо завојевачу света кад легне на самртни одар? Хоће ли мислити у том часу растанка о ономе што оставља или о ономе што носи собом у вечност? О како ће му луда и смешна изгледати сва борба његова за оно што мора оставити а не за оно што мора понети! Цела борба промашена; цео век промашен! Јер се борио за туђе а не за своје. Добитак оставља у туђим рукама, а губитак узима собом и носи из овог света. Туђе отимао, своје изгубио. Удаљује се од гнева људског, а иде у сусрет гневу Божјем…

Борба за веру то је борба за душу, а борба за душу то је борба за главну имовину своју и за вечни живот. Не говорим ти у име моје, него у име свих предака својих, светих и витешких, који се Бога бојаше, за душу бринуше, и за веру борбу, и борбу, и борбу водише. Па чак и кад битке на светском попришту изгубише, душе своје спасоше и у царство Христово се уселише.

Кад очуваш веру своју, очувао си душу своју. Кад очуваш душу своју, лако ћеш се растати са овим светом, и лако ћеш ући у живот вечни, који обећа Створитељ“.

__________
Београд, 19.7. 2017. године Господње

 

2 replies »

  1. Сваки национално свесни Србин мора и треба бити борац за веру. јер тиме спашава душу и све вредности Православне вере и Светосавља.Свештенство и сам врх наше цркве не показују спремност да се супроставе јереси екуменизма већ напротив љубе скуте папи,али Божјом промисли имало је и имаће оних који ће се супроставити том злу и одбранити заједно са народом нашу свету веру,наше Православно Светосавље.

    Свиђа ми се

Хвала за коментар. Ваш коментар ће бити видљив након "модерације". Коментари који садрже претеће, увредљиве и вулгарне изразе неће бити објављени...

Попуните детаље испод или притисните на иконицу да бисте се пријавили:

WordPress.com лого

Коментаришет користећи свој WordPress.com налог. Одјавите се / Промени )

Слика на Твитеру

Коментаришет користећи свој Twitter налог. Одјавите се / Промени )

Фејсбукова фотографија

Коментаришет користећи свој Facebook налог. Одјавите се / Промени )

Google+ photo

Коментаришет користећи свој Google+ налог. Одјавите се / Промени )

Повезивање са %s