АКТУЕЛНО

Архимандрит др Никодим (Богосављевић) – „Објављујем ПРЕКИДАЊЕ ПОМИЊАЊА И ОПШТЕЊА“ (надлежном епископу Милутину ваљевском)


ЊЕГОВОМ ПРЕОСВЕШТЕНСТВУ ГОСПОДИНУ МИЛУТИНУ
ЕПИСКОПУ ВАЉЕВСКОМ, Ваљево

Ваше Преосвештенство,

следећи заповест Господа и Спаса нашег Исуса Христа, Који заповеда да нам они који не слушају Цркву буду као незнабожац и цариник (Мт. 18, 17), и још наређује да се одвојимо од оних који уче учења духовне блуднице Вавилона, речима: „Изиђите из ње, народе мој, да не саучествујете у гресима њезиним, и да вас не снађу зла њезина“ (Откр. 18, 4); слушајући и савет Св. Ап. Петра, који каже: „Спасите се од овога покваренога рода“ (Дап. 2, 40), као и ходећи за речима Св. Ап. Павла, који каже да „се срцем верује за праведност, а устима се исповеда за спасење“ (Рим. 10, 10), и још: „Ако вам ко јави Јеванђеље друкчије него што примисте, проклет да буде“ (Гал. 1, 9), и заповеда да се од човека јеретика после првог и другог саветовања клонимо (Тит. 3, 10), као и Св. Ап. Јована Богослова, који слично прописује да онога који не доноси науку Христову не примамо у кућу нити да се поздрављамо с њим, да не би учествовали „у његовим злим делима“ (2. Јн. 1, 9-11), и, коначно, прихватајући дух и слово 15. правила Двократног Цариградског сабора, које гласи:

„Оно што је одређено у погледу свештеника, епископа и митрополита, то још више мора имати значаја у погледу патријарха. Према томе, свештеник, епископ или митрополит, који се усуди да прекине заједницу са својим патријархом, и не буде, као што је наређено и установљено, спомињао његово име на светој Литургији, него пре саборне одлуке и његовог коначног суда, начини раскол, у погледу таквог овај свети Сабор наређује: да такав сасвим буде искључен из свештенства, само ако се докаже такав његов безаконити поступак. У осталом, ово се наређује и потврђује у погледу оних, који само под изговором неких преступа одступају од својих предстојника и чине раскол, те руше јединство Цркве. Јер они, који се одељују од заједнице са својим предстојатељем због неке јереси која је од светог Сабора или Отаца осуђена, тј. када он јавно проповеда јерес и отворено учи у цркви то зло, такви не само што неће подлећи канонској осуди за то што су пре саборног решења отишли од таквог епископа, него ћe, на против, бити заслужни части која пристаје православнима, пошто они нису осудили епископе него псеудо-епископе и псеудо-учитеље, нити су расколом нарушили јединство Цркве, него, на против, похитали су да Цркву ослободе раскола и деоба“,

због јавне проповеди и спровођења јереси екуменизма и сергејанизма, и не спречавање богослужбене јереси необновљенства од стране Патријарха Србског Г. Иринеја, кога помињете на Вашим Св. Литургијама и с којим саслужујете, као и због што се Ви сами не борите против, и самим тим одобравате све три наведене јереси, ја, архимандрит Никодим (Богосављевић) СПЦ, клирик Епархије ваљевске, објављујем ПРЕКИДАЊЕ ПОМИЊАЊА И ОПШТЕЊА са Вама.

ОБРАЗЛОЖЕЊЕ:

  1. ЈЕРЕС ЕКУМЕНИЗМА

А. а) Патријарх Србски Г. Иринеј је 12. 09. 2010. г. у Бечу учествовао на папистичкој миси.

б) Патријарх Србски Г. Иринеј је 30. 09. 2010. г. агенцији Танјуг изјавио да је екумениста.

в) Патријарх Србски Г. Иринеј је 08. 12. 2010. г. у београдској синагоги за јеврејски празник Хануку палио менору.

г) Патријарх Србски Г. Иринеј је 05. 10. 2014. посетио средиште јеретичких сиријских монофизита у Стокхолму, на званичном сајту СПЦ еуфемистички и неистинито названим „дохалкидонска Сиријска црква“, у пратњи неколико епископа наше Помесне Цркве, и том приликом је обукао њихов орнат, примио жезло и крст, и улазио у олтар.

д) Патријарх Србски Г. Иринеј је на Критском лажном сабору 2016. г. потписао сва документа, у којима се, поред осталих, утврђује и јерес екуменизма.

ђ) Патријарх Србски Г. Иринеј није у актуелној припреми промене Устава СПЦ предложио да се из њега избаци екуменистички 4. став 70. члана, који у надлежност СА Синода ставља да се „стара о зближењу и уједињењу хришћанских Цркава“.

е) Патријарх Србски Г. Иринеј је дао благослов и поздравио учеснике Конференције европских „цркава“, која је у Новом Саду одржана од 31. 05. до 06. 06. ове године. Овај собор нечестивих завршен је „службом“ која је с правом названа „екуменистичка црна миса“. Уследиле су невреме, град и поплаве.

Б. Као што сам рекао, због непроповедања и неписања против јереси екуменизма, нити јавног осуђивања и ограђивања од горњих поступака Патријарха, и Ви, Преосвећени владико Милутине, подлежете осуди за њену посредну проповед и ширење. Вас осуђује реч Христова: „Јер ко није против вас с вама је“ (Мк. 9, 40). Ви, наиме, пошто нисте против екуминизма екуменисте Патријарха Иринеја, с њиме сте. Не оправдава Вас ни то што нисте потписали Критски документ у којима се утврђује јерес екуменизма, јер исти нисте јавно осудули и одбацили. Шта више, мој допис са критиком овог документа, упућеног СА Сабору преко СА Синода пре критског лжесабора, нисте желели да проследите СА Синоду.

В. Јерес екуменизма је осуђена 1983. г. на САСабору РЗПЦ и 1998. г. на САСабору Грузијске ПЦ, као и од стране многих Светих Отаца: Св. Јустина Србског, Св. Серафима Собољева, Св. Пајсија Светогорца, Св. Гаврила Грузијског и многих других. Осим тога, Патријарх подлеже осуди 64., 70. и 71. правила Светих Апостола, као и многих других свештених канона.

  1. ЈЕРЕС СЕРГИЈАНСТВА

А. а) Патријарх Србски Г. Иринеј ниједном није позвао и повео верни народ у заштиту Његовог епархијског средишта од оскнављивања од тзв. „Параде поноса“. Јесте једном осудио, али ништа није предузео да би је спречио. Наша вера је исповедна и делатна, по речима Св. Ап. Јакова: „Тако и вера, ако нема дела, мртва је сама по себи. Но неко ће рећи: Ти имаш веру, а ја имам дела. Покажи ми веру твоју без дела твојих, а ја ћу теби показати веру моју из дела мојих“ (Јк. 2, 17-18).

б) Патријарх Србски Г. Иринеј није ниједном упозорио државне власти Р. Србије, као што су то у сличним приликама чинили, па и животе давали за православну веру, његови славни претходници, чији је он недостојни наследник, да ће у случају издаје и потписивања предаје Косова и Метохије бити бачена анатема на све православне крштене државнике и политичаре који је буду потписали и гласали за њу. Напротив, он јавно похваљује издајника А. Вучића.

в) Патријарх Србски Г. Иринеј није ниједном јавно проповедао да је Божији благослов за православне народе монархија, нити осудио комунизам и демократске системе као богоборачке. Тиме потврђује опште познату чињеницу да је већина епископа у нашој Помесној Цркви постављена од стране режимских служби, да су уцењени и послушни због хомосексуализма, педофилије, имања наложница и деце, због среброљубља и других порока. Остали епископи су на трон доведени због плашљивости и поданичког ћутања. Патријарх је, као и његови претходници, највероватније високи по чину сарадник служби безбедности, доведен да одради прљави посао пацификације СПЦ, неканонским свргавањем неколицине патриотских и антиекуменистичких епископа, почевши од Еп. Артемија, што је сам и најављивао још пре свог, највероватније намештеног, избора.

Б) И Ви, Преосвећени Г. Милутине, подлежете осуди због јереси сергијанства, јереси „страха од јудејаца“ (Јн. 20, 19), јереси покоравања и служења богоборачким режимима. Ви спадате у оне плашљиве и ћутљиве. Нисте прстом мрднули да спречите потапање Манастира Грачаница, иако сте имали обавезу и правног простора да то учините. Поводили сте се Патријарховим саветом, који Вам је рекао: „Ништа ниси потписивао, ништа немој потписивати“. Дивимо се Вашој наивности, сличној оној Понтија Пилата, с тим да је разлика огромна: он је био незнабожачки управник, а Ви православи епископ! Заједничко Вашој и наивности Понтија Пилата је трагичан крај коме она води. Катастофалне поплаве 2014. г., које су највише погодиле Ваљевску епархију, биле су опомена и излив гнева Божијег. Уместо да послушате савет, тј. заповест Христову да будете мудри као змије и безазлени као голубови (Мт. 10, 16), Ви сте изабрали да будете и безазлени и мудри као голубови, за разлику од Патријарха, који се одлучио да буде мудар и безазлен као змије. Зато ћете, ако се јавно не покајете, бити осуђени од стране Господа Исуса Христа, јер нисте ништа учинили да Његову Невесту, Ваљевску Грачаницу, за коју је Он пролио Своју богочовечанску крв, заштитите од силоватеља, силовања и погребења. Пред Христом Вам неће помоћи ни поетске жалопојке које сте, такође наивно, писали.

В) Јерес сергијанства, јерес служења Цркве држави, осуђена је много пута од стране САСабора РЗПЦ, као и од стране многих Отаца.

  1. ЈЕРЕС НЕООБНОВЉЕНСТВА

А. а) Иако је Патријарх Србски Г. Иринеј по ступању на трон на првом братском састанку свештенства Београдске митрополије, у Часном Посту 2010. г., рекао да ће се служити по старом, касније је постао равнодушан по питању богослужбене јереси неообновљенства, тако да се по многим храмовима Његове епархије служи јеретички.

б) Патријарх Србски Г. Иринеј није ништа учинио да се многобројни епископи, који сами служе и у чијим се епархијама служи необновљенски, приморају да поштују више одлука САСабора СПЦ, којима је прописано да се „до даљег у Српској Православној Цркви, служи по вековном устаљеном поретку“.

Б) И Ви, Преосвећени Г. Милутине, подлежете осуди за неборење и ширење богослужбене јереси неообновљенства. Довољно је навести последњи пример за празник Св. Јустина Ћелијског, 14. 06. ове године, када је с Вашим благословом и с Вашим саслуживањем у Манастиру Ћелије на јеретички начин служио Митрополит Г. Амфилохије.

В) Богослужбена јерес необновљенства осуђена је саборно 1923. г., када је Св. Патријарх Тихон бацио анатему на обновљенце у Русији. С обзиром на тадашње услове распада административног устројства РПЦ, патријархова осуда има саборски карактер и вредност и обухвата и савремене неообновљенце. Осим тога, многи савремени Оци су осудили ову јерес: Св. Јустин Ћелијски, Митр. Јеротеј (Влахос), Митр. Серафим (Менцелопулос), Еп. Јефрем Бањалучки, Еп. Григорије Канадски, архим. Рафаил (Карелин),  прот. Теодор Зисис и други.

На основу свега реченог, пред Богом и пуноћом наше Србске Цркве, чисте и мирне савести, пуне одговорности, понављам, прекидам са помињањем Вашег имена на Св. Литургији и сваког општења с Вама, с обзиром да сте Ви и Патријарх Г. Иринеј, према наведеним чињеницама и 15. правилу, лажни епископи и лажни учитељи, све до евентуалног Вашег јавног прекида помињања и општења са Патријрхом и неопходног јавног покајања. Само се по себи разуме, да никакве одлуке према мени пре Сабора који ће судити Вама и Патријарху Иринију, зато што ова Објава престанка помињања и општења има и карактер јавне оптужбе, неће бити пуноважне и ја их, наравно, нећу прихватити, пошто само 15. правило каже да они који су „похитали да Цркву ослободе“ од јереси,  „раскола и деоба“ и „лажних епископа и лажних учитеља“ не могу и „неће подлећи канонској осуди“ „пре саборског решења“, већ ће на њему „бити заслужни части која пристаје православнима“.

Разумљиво, одвајам се и прекидам свако општење и са екуменистичко-сергијанско-неообновљенским узурпаторима власти у СПЦ, предвођеним Патријархом Г. Иринејом и лжеученицима Св. Јустина Ћелијског Митр. Амфилохијем (Радовићем), Еп. Атанасијем (Јевтићем) и Еп. Иринејем (Буловићем), и Еп. Лаврентијем (Трифуновићем), и са њиховим следбеницима и марионетама: Митр. Порфиријем (Перићем), Еп. Игнатијем (Мидићем), Еп. Григоријем (Дурићем), Еп. Јованом (Младеновићем), Еп. Иринејом (Добријевићем), Еп. (оцеубицом) Теодосијем (Шибалићем), Еп. Максимом (Васиљевићем), Еп. Атанасијем (Ракитом), Еп. Давидом (Перовићем), Еп. Андрејом (Ћилерџићем), Еп. Јованом (Ћулибрком), Еп. Арсенијем (Главчићем), Еп. Сергејом (Карановићем), Еп. Никодимом (Косовићем)…

Исто тако, само се по себи подразумева, али морам нагласити, да не напуштам једину лађу спасења, већ остајем уд Христовог Тела и грешни и недостојни син Небеског Бога Оца и Небоземне Мајке – Једне, Свете, Саборне и Апостолске Цркве. Не одвајам се, дакле, – не дај Боже! – од Христа и Цркве, већ од лажних епископа и лажних учитеља, који су лажним учењима себе одвојили од Цркве и Христа!

Молим се и уздам у милост Божију да ће Господ што скорије на Православном Сабору очистити све Помесне Цркве од поменутих јереси и јеретика. Уколико се то не догоди, као што се некада Св. Ап. Павле позвао на ћесара (Дап. 25, 11), и ја се позивам на Суд Ћесара над ћесарима – Цара над царевима, Господа Исуса Христа, и на Његов Страшни Суд, где ће оно што није исправљено и осуђено у овом веку бити исправљено и осуђено на крају овог света и века. Амин, Боже дај!

 

До даљег, не целивајући Вашу несвету десницу, остајем у Христу, Христов

Архимандрит др Никодим (Богосављевић)

Голубац, 09. 07. 2018. г.

youtube: др Никодим Богосављевић, архимандрит

———-

10.7.2018. за СРБски ФБРепортер приредила Биљана Диковић

23 replies »

  1. Помаже Бог.
    Нисам неко ко би смео да се упушта у расправу и коментарише нешто што је за ред Свештеника,Владика и самог Патријарха,али несумњиво је да било каква подела у цркви може народу донети само тешкоћу и бол,јер народ је тај који ће некад врло олако и без промишљања прихватити неки савет или проруку неког од Свештенства када се неки догађај није још ни десио,али неко рецимо слути да ће доћи до пропасти или екуменизма који јесте убица и свејерес,али и замка самог ђавола који тиме влада.Али не треба заборавити да је сам Господ Исус Христос заповедио да се молимо и за непријатеље,што по мени не би требало назвати неког ко води Свету Православну Цркву,тако да помињање је итекако обавезно за сваког крштеног Православца,јер сам Господ својом благодаћу освећује ту особу или народ уопште,јер сама литургија је несто најузвишеније и преко нје нам се даје исцељење од сваког пута који не води ка јединству,јер Бог хоће да се сви људи спасу,и то нису моје речи већ самог Господа.
    Свети Владика Николај Српски и Свеправославни је много пута наглашавао да подела у цркви никако несме бити и да мора да влада једномслије.
    А Свети Оци су у својим поукама говорили да не судимо пре времена и да не верујемо ономе што видимо,јер често су то итекако опасне замке нечастивог.
    Бог наш Триипостасни који је сав љубав и већи од сваке јереси и екуменизма никада али никада неће дозволити да се Света Православна Црква распадне или оде у јерес јер Бог је тај који десницом својом све држи и држаће само за спасење наших душа,сто је и најбитније за сваког Хришћанина.

    Свиђа ми се

    • „несумњиво је да било каква подела у цркви може народу донети само тешкоћу и бол“
      U crkvi ne postoje podele, jedan je Bog – jedna je crkva. Možeš samo da budeš Božiji ili da OTPADNEŠ. Dakle: nisu ovo jarani u kafani, pa se sporečkali, jedan misli jedno, drugi drugo. Nisu oni ovde da se dogovaraju nego DA SLUŽE HRISTU ili ne služe Hristu. Ne može se reći da satanisti imaju drugo mišljenje pa da nađemo kompromis – to su budalaštine.

      Свиђа ми се

  2. Помаже Бог!

    Оче Никодиме, мили брате у Христу!

    Неко ми је посла на увид твоје (ваљда отворено) писмо Епископу ваљевском господину Милутину у коме си ти нашем српском Патријарху све длаке у бради пребројао и, као што су не тако давно неки зли комунисти радили, почупао на наше очи све оне које ти се не свиђају (а до краја и све остале), на вербални начин, који је, разуме се, много тежи од физичког! Нарочито је тежак ако долази из пера вичног да снагу речи уме да користи, пера као што је твоје, врли Оче Никодиме, у чије се врлине не сумња и чији се обим струка нити број длака у бради не мери никаквим аршинима (до сад коришћеним), дакле ти си свом својом слободном жељом и вољом да такве увиде созерцаваш и такве исказе оптужнички садеваш у копље усмерено неком циљу и мети ОПАДАО НАШЕГ ПАТРИЈАРХА ОКРИВЉУЈУЋИ НАШЕГ ВЛАДИКУ. То си значи ти радио, не Патријарх нити владика.

    А који је тај крајњи циљ и та мета, високо умни и цењени брате у Христу, коме је дато од СПЦ поверење за духовно вођство у ПРАВОСЛАВНОМ духовном ЖИВОТУ и управа над конкретним манастиром? Који је циљ тог напада на Владику Милутина нашег поштованог, цењеног и вољеног и тог опадања (оговарања) нашег још вољенијег и цењенијег, предивног Патријарха српског?

    Дакле, мета овог јутра док читам твоје отворен писмо, не намењено мени, али довољно ОТВОРЕНО да гађа у срце сваког Православца И Православке, мета је моја љубав и поштовање према мом ПАТРИЈАРХУ СРПСКОМ КОЈИ ЈЕ МЕНИ КАО ДЕДА и као СВИ МОЈИ ПРЕЦИ. Бил Клинтон да их опада и напада, то ми је јасно, јер тај је показао да жели да мене убије, а мој народ сатре, али ти? Ти оче, који је разлог што ти то радиш? Што ти удари на мене, јадан не био?

    Као што кажу свете књиге, а и ДОБРО КУЋНО ВАСПИТАЊЕ наших мајки и бака, ПОКРИЈ СРАМОТУ СВОГ БРАТА, као што је дато на примеру синова Нојевих који покрише срамоту свог оца, ти си драги брате решио да разоткриваш и оно чега нема и што се теби привидело да је могуће. Ако си нешто ружно сањао, сан је лажа, а Бог је истина, свако ће ти рећи. А шта си ти то сањао? Да се свет преокренуо и да стоји на глави? Да ли си ти, брате Никодиме, драги, сањао да је могуће да се твој мали прст на нози, тачније нокат на твом малом прсту на нози упалио и да тај неподношљив бол захвати цело тело толико да удари у главу и на мозак? Могуће је! Ја из твог писма читам управу ту ДИЈАГНОЗУ, јер ништа друго не могу ни да прочитам ван тога. Ето, то се управо десило са тобом, верујем, јер у НАШОЈ, У МОЈОЈ И ТВОЈОЈ И СВЕ НАШЕ БРАЋЕ И СЕСТАРА СВЕТОЈ СРПСКОЈ ЦРКВИ, од постања и од оног времена докле ће она у вечност трајати, монах, игуман, архимандрит, према Патријарху јесте управо као тај нокат малог прста на нози према мозгу и глави! У то не треба сумњати, драги брате, нити треба бити много образован да би се схватило, а ни много мудар да би се та истина прихватила. Само нормално расуђивати кроз ОСНОВНО ЗНАЊЕ кроза шта све је наш народ са својом црквом пролазио и пролази и која искушења свакодневно има. И одржа се црква и сви ПАТРИЈАРСИ НАШИ СЛАВА ИМ ВЕЧНА И ХВАЛА и ДАНАШЊИ ЈЕ КАО И ПРВИ ИСТИ и по томе смо и ми сви Срби исти као и први, иако им нисмо ни за мали прст! Трајемо јер нас држи СВЕТО БОГОМ ДАНО УСТРОЈСТВО ЦРКВЕ КОЈА ЈЕ КАО И СВЕТА ТРОЈИЦА ДЕО НАШЕГ ВЈЕРУЈУ! И као што све има своје место, време, начин, узрок, средство и циљ, драги оче Никодиме, мили брате у Христу, тако и то што ти оцењујеш и процењујеш има већ свог већег и вишег оцењивача од тебе и од мене, свакако, па те лепо молим да повучеш, слово по слово, и да се за свако слово по три пута извинеш, ако је погрешно употребљено, против Цркве и њеног устројства, против свих оних виших у том устројству од тебе, драги брате, а све зарад оног НАЈВИШЕГ! Јер како си почео, хоћеш ли нас духовно водити да сјутра и све длаке у бради Господњој ми са тобом пребројавамо!? За име Бога, узми се у памет и устраши се сам пред собом и пред гордошћу греха свога, много више него пред самим грехом гордости, кога сви ми имамо, прва ја, грешна! И извини ме што ти ово говорим, али СВОЈУ ЦРКВУ И ЊЕНО УСТРОЈСТВО, СВОГ ПАТРИЈАРХА БОГОМ ДАНОГ И ОДАБРАНОГ, СВОЈЕ ПРЕТКЕ И СВОЈУ СЛАВУ, КАО И СВОГ ГОСПОДА УВЕК ЋУ САВРШЕНИМА СМАТРАТИ И КАО ТАКВЕ ПРОСЛАВЉАТИ, А ПРЕ СВЕГА ПОШТОВАТИ. Тебе, нарочито, болесног ћу ако треба и на леђима носити, али ту твоју болест, ту упалу нокта који се буни против мозга, не могу трпети него ћу је ХЛАДНОМ ВОДОМ И ЛЕДОМ потапати до исцељења. Како? Све твоје до сада објављене књиге, реч по реч ћу критиковати, са становишта граматике српског језика, обрачунаћу се са интерпункцијом и свим грешкама, казнићу те што си одступио од канона да на пергаменту исписујеш старославјанским језиком и мастилом које се тајном формулом прави и да тиме ти трујеш народ. Који народ? О, па народ коме си ти поверен да га у духовном заносу поведеш корак, само милиметар бар ближе Господу, већ одавно и не долази у твоју цркву и твоју службу не слушају они који су ти најближи! Зашто и чиме си их одбио? Чиме их одбијаш? То се преиспитај и пођи корак даље од гледања у огледалу Патријарха и преслишавања његових грешака, јер ти ниси Патријарх, ти си игуман, Архимандрит, повереник си и војник Светог Саве у Српској Православној Цркви, и као што господу говоримо, Ти си Господ, творјај чудеса! Јер Господ то једини и може и хоће и уме и сме, тако и теби говоримо, ја у име свих драгих сестара и браће, РАДИ СВОЈ ПОСАО, ДРАГИ БРАТЕ! НЕ КВАРИ ДРУГИМА ТО ШТО РАДЕ, НЕГО СЕБЕ ИСПРАВЉАЈ! И НАС ПОУЧАВАЈ КАКО СЕБЕ ДА ИСПРАВЉАМО, А НЕ ТЕБЕ, ЈЕР ОВАКО МОЖЕМО УНЕДОГЛЕД ДА СЕ КОРИМО! А нећемо, и дубоко ти се извињавам и унапред и уназад за написано у овом мом ОТВОРЕНОМ ПИСМУ ТЕБИ. Неподобна пише неподобном и зато ово писмо и звучи тако болесно како и јесте, управо као и твоје, драги брате, па да видиш, уистину, како то изгледа и како боли, да не говоримо колико је глупо, недолично и неприлично. Искуси да би веровао, јесте најнижи степен вере, али у вери, оној највишој, и тај најнижи степеник, као први јесте нужан, баш као први разред у школи!

    Зато и У ИМЕ БОГА И ЊЕГОВОГ УСТРОЈСТВА, најбоље је да се свако држи свога места и своје одговорности, јер одговорност је управо то ДА СЕ ОДГОВАРА ЗА НЕКОГА И НЕШТО. Дакле, драги брате, наш и само наш један и једини ПАТРИЈАРХ одговара за нас, не ми за њега. Као што ни у твојој основној школи, мили брате Никодиме, ти као ђаче прваче ниси одговарао ЗА учитеља (учитељицу), него ПРЕД њим (њом) и тако си постао школован ђак и завршио своје школе успешно, исто тако сада ти, као архимандрит и игуман теби повереног манастира српског, одговараш ЗА себи поверене дужности, а ПРЕД Патријархом српским, и пре свега ПРЕД својим Владиком!

    Подсети се сваког дана и сваког часа, не само кад се у току службе моли за Владику и за Патријарха, да то иде тим редом, па поново редигуј своје писмо – оно отворено или затворено – јер у њему си, мили брате, толико погрешио, отворено ти то велим, као да си уместо А ставио Ш, а уместо Б ти као да си користио Џ, драги и високо цењени и писмени оче и брате Никодиме.

    Прочитај поново, али сад не у циљу да наше Православље нападаш, већ задај себи много светији циљ, циљ исцељења твоје болне гордости, па се читајући ти сам постиди од толиког БОЛА НЕЗНАЊА, баш као што доброг ученика боли и стиди се кад не зна. Веруј, ми ћемо се сви Богу помолити и Св. Геогрију да те излечи од сујете и помаме која те ухватила да ти тако нешто пишеш и да ти некога мериш и сечеш на тацни и ваги, јер свиме што си тамо написао ЗНАЈ, МЕНЕ СИ ЛИЧНО УВРЕДИО, као да си МОГА РОЂЕНОГА ДЕДУ, ПРАДЕДУ, СВЕ ДО ПРВОГ ПРАПРЕТКА УВРЕДИО, којима би исто тако могао (и ти и свако други ко нас вивисекцира) да налазиш и тражиш МАНЕ и задеваш за ГРЕШКЕ које су по твом мишљењу грешке, а увек ће се у теорији неки потков наћи за тако усмерене копите зла којима је једини циљ да по нечему ГАЗЕ!

    МОЛИМ ТЕ ПРЕСТАНИ ДА ГАЗИШ И ИЗВИНИ СЕ ЗА ВЕРБАЛНИ НАПАД И ДУШЕВНУ БОЛ НАНЕТУ ДРУГИМА, јер твоје је, да све ако и има 1001 грешку и ману, а само 1 врлину, НАШ СРПСКИ ПАТРИЈАРХ И ЦРКВА, да ти ту једну врлину у небо уздижеш!

    То упамти, а слова СРПСКА се преслишај, јер 30 само имамо, толико нам их је остало после свих реформи, али су НАША! Како не нападе на ВУКА КАРАЏИЋА? Не турај више твоје монашко Ш колико год да је оно и троструко, и утемељено и гордо и стабилно и као троцрква наизглед грађено, уместо нашег А које је нама ПРВО И ЈЕДИНО а то је наш ПАТРИЈАРХ, ДА НАМ ЈЕ ЖИВ И ЗДРАВ НА МНОГАЈА ЉЕТА.

    Стиди се, ЈЕР ТО ТИ ЈЕ ЈЕДИНИ ЛЕК, ОЛАДИ СЕ и оздрави, драги брате у Христу, тако ти Бога и Св. Георгија, па се позабави ОД ЈУТРА ДО МРАКА САМО СВОЈИМ ГРЕШКАМА и шта си све могао ТИ ДА УРАДИШ у теби датој и повереној ОБИТЕЉИ коју чиниш ти САМ, за сада. Које си хришћанске врлине ти требао ту где те је Бог послао, а дивни владика Милутин прихватио и устоличио, ту да радиш и молиш и уједињујеш у братству и сестринству овај народ, а не да га још и ти самим помињањем речи раскол раскољујеш. То твој посао није, КАО НИ МОЈ ДА ТЕ ПОДСЕЋАМ, И ОВО ЋЕШ МИ ПРЕКОВРЕМЕНИ РАД ПЛАТИТИ, МОЛИТВАМА ЗА ЗДРАВЉЕ КОЈЕ ТРЕБА ДА МИ ЧИТАШ, јер то је између осталог твој посао, па га научи јер очито да не умеш да га радиш, јер ово што ти радиш и о расколу причаш, О, ПА ТИ СИ ТО! Ти си раскол сам, друже комараде, и нокту на малом прсту, који расте и ураста и упаљујесе, али се и опериће и реже и отпада, јер нокат је нокат. Зато, за добро свију нас, а за себе ти како хоћеш, ти боље мало смањи комунистичке страсти и окани се диловања девизе уравниловке где је свако сваком могао да по кратком поступку суди и главу да просвира, очовечи се вером и врати на пут врлине, како год знаш и умеш, јер ти не ваља нити стоји, а могли би тебе, не бој се, много више и жешће и испрозивати и казнити они ЗА КОЈЕ БИ ТИ ЛИЧНО ТРЕБАО ДА ОДГОВАРАШ.

    Упитај се где грешиш, боље него да ти ми, твоје сестре и браћа у Христу, на то указујемо и ОТВОРЕНО говоримо. Прикривено, такође. Чему?

    Са молитвом и жељом да и ти једног дана постанеш ПАТРИЈАРХ па да тада будеш одговоран за то што сада уопште ниси, поздрављам те радосним поздравом ХРИСТОС ВАСКРЕСЕ – РАДОСТ ДОНЕСЕ и то је једина новост под капом небеском, па се у тој новости и у будућности срећним сусретима радујемо!

    Твоја сестра у Христу

    Свиђа ми се

    • „Sestri u Hristu“,
      Kratko, ne blazenopretece, kao sto to cini „sestra“: okreni se, „sestro“, ako treba (i) zavrti se- ta, Njemu, Bogu Tvoj lament se ne prima. Ucini to, g r a m a t i c n o s t i Ti, ne u s p r a v lj a j se namjeravajuci da nas sve uspravis…
      Blazeno je prosao Mucenik Artemije, „sestro“, blazeno dubi li se u ovu Tvoju Ispisnicu… Dace Bog!, vasljiva je ista.

      Свиђа ми се

      • Бог са тобом….

        Имаш ли очи и уши’??

        Патријарх-намесник римског папе у окупираној Србији,сам рече да је екумениста а ти толико зарзао да га браниш,а екуменизам је ресес и сатанска творевина…

        Немој да коментаришеш православље док се не оправославиш…греота је…и од Бога и од људи…

        Свиђа ми се

  3. Слава Богу!

    Овим смутљивцима је Бог помутио разум као у доба ВАВИЛОНСКЕ КУЛЕ…

    Овај смутљивац се ограђује од појединих “епископа-кардинала“…али и даље остаје са екуменистима…

    Огорчен је јер су преварили,обећали му МИТРУ па га слагали….

    Од оваквих варалица а уједно и безбожних монаха треба бежати што даље…као и од Антонија….опасна зараза,види се на дело…

    Не видим шта је то добро урадио??Осим што је нанео штету народу…поделио екуменисте на још један табор,а народ као марва,сада га дижу у небеса,а он и даље храмље по јеретичком путу…

    Свиђа ми се

  4. Sam gospod je progovorio kroz reči oca Nikodima!
    Samo da ne ostanemo na rečima hvale,nego predjimo na dela.
    Kad nam dodju sveštenici u kuću zahtevajte da ne pominju gore navedene jeretike i bogohulnike.
    Takodje da duhovno i fizički podržimo oca Nikodima,jer poznavajući ovu bandu,neće ostati mirna.
    Kako radili tako nam bog pomogao!!!

    Свиђа ми се

    • АНАКСИОС….ЕКУМЕНИСТА ЈЕ ЈЕРЕТИК……ОВАЈ ЈЕ СА ЈЕРЕТИЦИМА ЧАШОМ,О ЧЕМУ ВИ ТРАБУЊАТЕ….ОВО ЈЕ СВАЂА МЕЂУ ЕКУМЕНИСТИМА,А НИЈЕ СЕ ОДРЕКАО ЈЕРЕСИ ПО 15 КАНОНУ…И ДАЉЕ ОСТАЈЕ СА ЈЕРЕТИЦИМА..

      А народ се примио ка саучешће…

      Па добро … ево…и моје саучешће за вашим мозгом и умом…

      Свиђа ми се

    • мицо…
      Бог не благосиља екуменисте-јеретике,већ им разум узме….као и овима…..овај је са јеретицима остао,о чему ви причате…

      Свиђа ми се

  5. Свако коме је стало до истине, стоји иза сваке речи коју је написао отац Никодим Будисављевић. Поздрављам његово иступање и православну храброст. Уз Божију помоћ,
    нека би се Православље пробудило, прочистило и поново постало најчврстија тачка ослонца нашег, готово сломљеног Србског рода, нападнутог са свих страна: и споља и изнутра. Амин, Боже дај !!

    Liked by 1 person

  6. ЕКУМЕНИЗАМ НА “МАЛА ВРАТА“
    Свештеник на литургији у било којем српском селу вади честицу за
    Иринеја, Иринеј вади за Васељенског архијеретика, а овај за Папу.
    Тако било који Пера, Мика, Жика… који присуствује на литургији у
    СПЦ-и, у пуном је јединству са сатанским намесником у Риму.
    Тако, ето: “ЛАТИНИ СТАРЕ ВАРАЛИЦЕ“ , “ЗА НОС ВУКУ“ –
    ПРАВОСЛВНЕ НАИВЦЕ!

    Драган Славнић

    Свиђа ми се

      • Ако се без икакве задршке залаже за екуменизам са Папом,
        и са Њим се грли као “брат“ са “братом“, па како, онда, да “брат“
        за “брата“ не издвоји “честицу“ на “проскомидији“?
        А, иматли Ви доказе да Он то тако не чини, с обзитром на горе
        речено и виђено толико пута,, да се грле као “најрођени“ са
        “најрођенијим“?
        Зар то није доказ /више него основана сумња/ – доказ имплиците,
        индиректно, посредно…?
        Јесте!

        Драган Славнић

        Свиђа ми се

    • Ја сам из Македоније,однедавно сам прешла у СПЦ,због раскола у МПЦ.Сада читам и сазнајем да и из СПЦ су ушли у некакав раскол,екуменизам и тако,а и остали из помесних официјалних цркава исто.Е сада ми мирјани смо до те мере саблажњени да стварно незнамо где да одемо?у коју цркву?Затим што ако нас увуку у пакао са њима?Можда Др.Архимандрит Никодим говори истину,а ја се исповедам и причешќујем у СПЦ.Где да тражим истину?Изгледа да ќе се испунити она реч Христова: „Кад Бог доѓе на земљу дал ќе наќи веру меѓу људима на земљи“???

      Свиђа ми се

      • Иди за сада било где у оквиру СПЦ, па кад буде велики раскол, ти се прикључи патријаршији у Крушевцу о којој су говорили отац Гаврило и отац Тадеј. Пре тог великог и за опстанак Цркве потребног раскола мој ти је савет да не идеш ни у једну организацију ван СПЦ.

        Што се Истине тиче, Истина је Господ Исус Христос.

        Свиђа ми се

Хвала за коментар. Ваш коментар ће бити видљив након "модерације". Коментари који садрже претеће, увредљиве и вулгарне изразе неће бити објављени...

Попуните детаље испод или притисните на иконицу да бисте се пријавили:

WordPress.com лого

Коментаришет користећи свој WordPress.com налог. Одјавите се /  Промени )

Google+ photo

Коментаришет користећи свој Google+ налог. Одјавите се /  Промени )

Слика на Твитеру

Коментаришет користећи свој Twitter налог. Одјавите се /  Промени )

Фејсбукова фотографија

Коментаришет користећи свој Facebook налог. Одјавите се /  Промени )

Повезивање са %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.